Osiguravajuće društvo je dužno da obezbedi zaštitu prava i interesa osiguranika, ugovarača osiguranja, korisnika osiguranja i trećih oštećenih lica. Međutim, ukoliko ipak dođe do povrede nekog prava ili pravnog interesa ova lica moguosiguravajućem društvu dapodnesu prigovor. Rok zapodnošenje prigovora je 3 godine od učinjene povrede.
Ako je podnosilac prigovora nezadovoljan odgovorom ili mu odgovor nije dostavljen u propisanom roku, na raspolaganju mu stoje dve mogućnosti:
1. da podnese prigovor Narodnoj banci Srbije (NBS) na rad osiguravajućeg društva
2. da podnese predlog za posredovanje.
Postupak posredovanja NBS regulisan je Odlukom o postupku po prigovoru korisnika usluge osiguranja. Predlog za posredovanje se dostavlja Narodnoj banci Srbije i obavezno sadrži rok za njegovo prihvatanje, koji ne može biti kraći od pet niti duži od petnaest dana od dana dostavljanja tog predloga drugoj strani u sporu. Uz predlog za posredovanje, potrebno je NBS dostaviti prigovor koji je podnet društvu za osiguranje, njegov odgovor (ukoliko je dostavljen), i dokumentaciju relevantnu za predmetni sporni odnos.
Nakon što se pokrene postupak posredovanja, korisnik ne može podneti prigovor NBS, osim u slučaju da je taj postupak okončan obustavom ili odustankom. NBS prosleđuje predlog drugoj strani u sporu i poziva je da se u roku određenom u predlogu izjasni o tome da li ga prihvata. Postupak posredovanja pokreće se zaključenjem sporazuma o pristupanju posredovanju.
Ukoliko je u toku postupanja po prigovoru koji je podnet NBS pokrenut postupak posredovanja – NBS će zastati sa postupanjem po tom prigovoru do okončanja postupka posredovanja.
Sporazum postignut u postupku posredovanja ima snagu izvršne isprave ukoliko ispunjava nekoliko uslova:
1. sadrži izjavu dužnika da pristaje da poverilac na osnovu tog sporazuma, nakon dospelosti potraživanja,može pokrenuti postupak prinudnog izvršenja (klauzula izvršnosti)
2. sadrži potpise strana i posrednika, koje su overili sud ili javni beležnik.
Ovaj postupak sprovodi se bez naknade, s tim što eventualne troškove koji mogu nastati u tom postupku (troškovi putovanja, smeštaja, neplaćeno odsustvo sa rada itd.) snose same strane. Postupak se okončava sporazumom strana, dok u slučaju obustave ili odustanka postoji mogućnost podnošenja prigovora NBS.